Her işin başı...

Her işin başı... بِسْــــــــــــــــــــــمِ اﷲِارَّحْمَنِ ارَّحِيم

15 Aralık 2014 Pazartesi

ÇAYLI ve KURU İNCİRLİ KEK :)



Hayırlı akşamlar 
Ben diyorum ki => Bu keki muhakkak deneyin... Neden mi? Çünkü; içinde harikalar var,göze hitap eden renkler var, ağıza gelen mini çıtırtılar var 

HARİKA BİR LEZZET İÇİN HAYDİN MUTFAĞA :))

ÇAYLI, KURU İNCİRLİ VE CEVİZLİ KEK 

MALZEMELER:

Büyük oval borcam veya kare borcam için tarif:2 yumurta,1 su bardağı şeker,Akşamdan kalan 1 su bardağı çayın demi,1 su bardağından 1 parmak eksik sıvı yağ,1 kabartma tozu,vanilya,1 paketten az eksik kakao isteğe bağlı.aldığı kadar elenmiş un(hamur akışkan olacak katı değil),6-7 tane suda bekletilip mutfak makası ile küçük küçük kesilmiş kuru incir,10-15 tane ceviz içi iri parçalı olacak.

YAPILIŞI:

Yumurta ve şeker iyice çırpılır.çay ve yağ eklenir üzerine kabartma tozu ve vanilya eklenir un biraz eklenip ceviz ve incir eklenir daha sonra kalan un eklenerek çırpma teli ile yavaş yavaş alttan alttan karıştırılır ve 180 derece önceden ısıtılmış fırına verilir.Ceviz ve incirler ağır olduğu için tepsinin alt kısmına doğru inecekler bu sebeple incirleri oldukça küçük doğrayın 

AFİYET OLSUN...

8 yorum:

  1. Kek nefis görünüyor eline sağlık

    YanıtlaSil
  2. Bildiğimiz keke 1 bardak çay demi ve incir ekleyeceğiz sanırım merak ettim deneyeyim ben de :)

    YanıtlaSil
  3. ama bak ben deeee tarif yazdım ki ama baksana yaa :) ya kekseverim ben hep yapıyom bunu da yapcem tımım :)

    YanıtlaSil
  4. Merhabalar,ben zaten üyeymişim size..Nasıl güzel bir kek bu..ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
  5. Kek harika gorunuyor, ellerinize saglik..

    YanıtlaSil
  6. Ellerine sağlık enfes görünüyorr :)

    YanıtlaSil
  7. Çaylı kek mi :) Allah'ım ne değişik şey! Ama çok güzel görünüyo :)

    YanıtlaSil
  8. Çok güzel olmuş, elinize sağlık :))

    YanıtlaSil