Her işin başı...

Her işin başı... بِسْــــــــــــــــــــــمِ اﷲِارَّحْمَنِ ارَّحِيم

20 Kasım 2014 Perşembe

KARALAHANA TURŞUSU KAVURMASI



Meryem mutfaktan bildiriyor  Daha önce hiç yemediğim karalahanayı az önce ekmeğime dürdüm yedim  
Karadeniz lezzetleri hep sevdiklerimdir, kapıma kadar taaa Samsunlardan Ablamın sevgili kayınvalidesi Aysel teyzemin hazırlayıp göndermiş olduğu karalahana turşusunu bir güzel soğanla kavurdum misler gibi yedim harika oldu bilen bilir  karadeniz insanı candır hepsine selam ediyorum...

MALZEME: Karadeniz bölgesinden becerikli bir akraba tarafından önceden hazırlanmış kara lahana turşusu  sıvıyağ, kocaman bir soğan,biraz istek ve biraz merak 

YAPILIŞI: Bir kere su ile yıkanıp bıcakla parçalar küçültülür,tencerede iri iri soğanlar kavrulur ve lahanacıklar tencereye alınarak güzelce kavrulur birazda pul biber.Oh tamamdır 

AMA ŞEFİN TAVSİYESİ ŞUDUR Kİ ; Ekmek arasında yenmelidir bu lezzet ben öyle yaptım.Kavurduğum şeyleri ekmek arasına doldurup birde yanına soğan keserim Allah yemede yanında yatmam direk hüpletirim 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder