Her işin başı...

Her işin başı... بِسْــــــــــــــــــــــمِ اﷲِارَّحْمَنِ ارَّحِيم

26 Kasım 2014 Çarşamba

ÇİKOLATALI BROWNİ :)





Bakmayın adının browni olduğuna bosbol çikolatalı yumuşacık bildiğimiz kek işte :D


HAYDİ AĞZINIZ ŞENLENSİN...HARİKA BİR TARİF 

ÇİKOLATALI BROWNİ 

MALZEMELER:

3 adet yumurta
1 Bucuk su bardağı toz şeker
1 su bardağı süt
1 su bardağı sıvıyağ
1 Bucuk su bardağından biraz fazla un
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
2-3 çorba kaşığı kakao (1paket kakao kullandım ben)
1çay bardağı damla çikolata
fırından çıkınca üzerine gezdirmek için 1çay bardağı süt.

1Paket hazır çikolata sosu.

YAPILIŞI:

Önce şeker ve yumurta çırpılır. Süt ve sıvıyağ eklenir, çırpılır.Un kabartma tozu, vanilya ve kakao eklenir, mikserin en düşük ayarında çırpılır.en sona damla çikolata yıda ekelr bir kere daha çırparız.Hamur oldukca akışkan olacak. Karışım yağlanmış, (Ben kare borcama yaptım)borcama dökülür.150-160 derecede yavaş yavaş pişirilir. keki kontrol ederken kürdanla bakın normal kek gibi bişecek aynı sürede ama kürdana çok az bulaşacak şkilde olacak.Fırından çıkar çıkmaz soğuk 1çay bardağı süt eşit miktarda kaşıkla üzerine gezdirilir bu arada kek soğurken sizde çikolata sosunu hazırlayın ve sosu sıcakken kek soğukken dökün.

sos: ben hazır çikolata sosu aldım ve tarifine göre pişirdim ama sütünü tariften eksik koydum ve koyu kıvamlı bir sos oldu ve kekimin üzeriene öyle döktüm.

Afiyet huzur olsun 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder