Her işin başı...

Her işin başı... بِسْــــــــــــــــــــــمِ اﷲِارَّحْمَنِ ارَّحِيم

15 Ocak 2015 Perşembe

ZEYTİN YAĞLI BİBER DOLMASI :)


Dolma... ne güzel bişeysin sen böleeee :)
Şükürler olsun veren Rabbim'e...

ZEYTİN YAĞLI BİBER DOLMASI :)

Malzemeler:

1 kg dolmalık biber
2 su bardağı pirinç
3 orta boy soğan
4 orta boy domates
Yarım demet maydanoz
Bir tutam dereotu
Bir tutam taze nane yoksa kuru 1 tatlı kaşığı
1  tatlı kaşığı kaşığı karabiber
Pul biber
Yarım yemek kaşığı biber salçası
Bir çay bardağı sıvı yağ (zeytinyağı veya sıvı yağ)
Tuz.

Yapılışı:
 
Dolmalık biberler yıkanır içleri temizlenir. Şapkalırı çıkarılır.(kullanacağız.)  
Bir kapta yemeklik doğranan soğanlara domatesleri de rendeleriz, pirinç, ince kıyılmış taze yeşillikler, kuru nane, pulbiber, karabiber, tuz ve salçanın yarısı ve zeytinyağı tercihen elle karıştırılır.
Malzemeler çiğden karıştırılacak.
Hazırlanan iç harç çok sıkı olmamak koşuluyla biberlere doldurulur. Pirinçler daha pişecek. Biberlerin kapaklarını kapayarak uygun bir tencereye dizilir. ayrı bir kapta yarım yemek kaşığı salça, çok az tuz ve dolmaların üstüne geçmeyecek kadar su karıştırılır. Dolmaların üzerine dökülür. Orta ateşte pirinçler uzayıp suyunu çekene kadar pişirilir. Güzelce dinlendikten sonra Servise hazır :)

AFİYET BAL ŞEKER OLSUN :)

13 yorum:

  1. Merhabalar,
    Zeytinyağlılar vazgeçilmez lezzetlerimizdendir ,ellerinize sağlık…
    Sevgilerimle…

    YanıtlaSil
  2. teşekkürler Meryem, ben de izlemeye aldım

    YanıtlaSil
  3. Merhaba , güzel paylaşımlarda bulunmak dileğiyle ,dolma harika görünüyor ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  4. Ellerinize sağlık,sitenizle yeni tanıştım izlemeye aldım...))

    YanıtlaSil
  5. Ellerine sağlık .Bende iade ziyaretine geldim her zaman beklerim.Takipteyim:)

    YanıtlaSil
  6. Ellerinize sağlık harika görünüyor.
    Sizi takibe aldım.Sevgiler

    YanıtlaSil
  7. Merhaba takibe aldım.Ellerinize sağlık güzel görünüyor.

    YanıtlaSil
  8. Ellerinizle sağlık bilgilendirmeniz sayesinde telefondan rahatça girebildim . Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  9. slm ziyaretiniz için tşkler bende sizi izlemeye aldım dolma çok güzel görünüyor ellerinize sağlık
    sevgiler

    YanıtlaSil
  10. Sanırım acıktım :) Ellerinize sağlık....
    http://www.1kadin1hayat.com/
    https://www.facebook.com/sosyalannem
    http://sosyalannem.blogspot.com.tr/
    www.fatmadogan.net
    http://instagram.com/adavapurum/
    https://twitter.com/adavapurum
    Fatma Doğan
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  11. anneme yaptırırım hep du bi deneyim :)

    YanıtlaSil
  12. Biber dolmasına bayılırım sizde çok güzel yapmışsınız çok lezzetli görünüyor ellerinize sağlık ...

    YanıtlaSil
  13. Aslında buraya gelmek istemiyorum. Çünkü ne zaman gelsem aklım çıkıyoo, karnım acıkıyooo :)

    YanıtlaSil